onsdag 26 januari 2011

En ljusskygg bank.

Dagens i-landsproblem.

Min internetbank fungerar bara i dagsljus. Eller ja själva internetbanken fungerar säkert bra även i mörkret. Men jag kommer inte åt den. Anledningen är att min bankdosa är så dålig att siffrorna på displayen bara syns i en viss vinkel och i dagsljus.

Är detta en aktiv taktik från min bank för att jag inte ska göra oövertänkta bankaffärer mitt i natten?
Tycker min bank att jag ägnar mig åt ljusskygga affärer?
Är det jag som är för lat för att åka ner till banken och få en ny dosa?
Skulle nya batterier hjälpa? 
Borde jag ha gått i ide i september, satt alla räkningar på autogiro och sedan sovit gott tills dess att ljuset återkommer framme i mars? 

Tills lösningen har uppenbarat sig gör jag mina bankaffärer i fullt dagsljus. Det är säkrast så. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar