söndag 9 januari 2011

Dödslinjen återvänder

Sen jag slutade plugga (vilket jag ju egentligen inte har gjort) har antalet deadlines i mitt liv minskat dramatiskt.
Men nu på slutet har det dykt upp ett par. Först var det julbroderiet som stressades på och ville bli klart till den här julen (ligger nu på bordet nere) och nu är det en tröja till Kråkan som ska stickas. Och eftersom garntillgången avgör storlek vore det bra om tröjan blev klar den närmsta månaden. Jag har bara mig själv att skylla som inte började tidigare eller köpte mer garn. Har dessutom upptäckt att jag nog inte riktigt gillar att jobba med så små stickor, får liksom träningsvärk i händerna.

2 kommentarer:

  1. Har du testat att sticka med rundstickor? jag får kramp i händerna av för små vanliga stickor, men rundstickor går utmärkt.

    SvaraRadera
  2. jag stickar fortfarande, 3 år senare på samma tröja men jag valde att sticka till mig själv så för hoppningsvis passar den när den är klar =)
    Mkt kul att läsa dina funderingar!

    SvaraRadera