måndag 30 september 2013

Man kan jobba hela dagarna

Ikväll var det många tankar som behövde komma ut ur Kråkan innan han kunde somna.

Eftersom jag jobbar nu hinner vi inte prata lika mycket som vi brukade. Jag saknar det. Särskilt när jag som nu varit borta i helgen och missat ännu mer. Nattningen har blivit min mysstund, även om jag ibland helst vill att han ska somna.

Idag berättade han att en kompis på förskolan sagt att man kunde jobba hela dagen. Kråkan lät både lite chockad och lite frågande, kunde detta vara möjligt?

Jo, sa jag och förklarade att ibland jobbar ju jag också hela dagar. Men ibland kommer jag hem tidigare.

Kände lite hur det ständigt dåliga föräldrasamvetet började växa. Men han var nöjd.
Ett tag.
Sen kom det:

"Idag lekte X,Y,Z (de andra treåringarna på förskolan) och jag Jobba hela dagen. "

Jaha liksom, vad säger jag nu?
"hur gör man då?" klämde jag till med.

"Man behöver spagetti, majs och turkisk youghurt"

Det var hela instruktionen. Jag antar att den sammanfattar att man behöver matlåda men att resten av vad vi gör på jobbet är en aning luddigt.

Tur att jag slutar lite tidigare imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar