onsdag 1 maj 2013

Det här med amning

Det pågår en debatt om amning. Det gör det nog alltid för de som befinner sig mitt i frågan. Inte nog med att det tycks en massa om huruvida man ammar eller inte. Sen är det en massa folk som tror att de har rätt att tycka en massa om var man ammar.
Om nu WHO och alla Sveriges bvc-sköterskor är överens om att amning är det bästa, men känn för guds skull ingen press, då får väl resten av befolkningen hacka i sig att det kommer ammas lite överallt.

Jaha, tänker säkert nån lite surt, men jag vill inte behöva se när du ammar.
Då har jag goda nyheter. Jag vill inte att du tittar!!! Mitt barn behöver matro och vill inte bli utstirrad.
Men du kan väl gå undan! Ja det kan jag, kan du?
Sitta och vifta med brösten offentligt det är ju inte så trevligt mot oss andra. Nej det har du rätt i, men jag vispar inte runt brösten offentligt utan jag försöker på ett smidigt sätt hålla min bebis mätt och nöjd. Alla som föredrar hungriga och arga bebisar framför en eventuell nip slip på 5s räcker upp en hand.

Nej, jag har poäng. Det finns ingen poäng. Ingen kommer vinna.

Här ammar vi diskret. Ossian har dragit täcket över bröstet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar