torsdag 9 maj 2013

Multisport

Varför göra en sak när man kan göra flera?
Multisport tilltalar mig, kanske just för att jag har lite svårt att fatta hur man får till det. Hur gör man?? Hur byter man från våtdräkt till cykelbyxor? Jag har tagit mig ur en våtdräkt en gång. Det var inte smidigt. Men nästa gång går det bättre för på triathlon förbundets hemsida finns en instruktion.

Sen finns det annan multisport med kanoter, orientering och andra grejer. Det är då jag dras med i äventyret. Då glömmer jag att jag slutade med orientering, aldrig var särskilt bra. Jag är nog inte heller den trevligaste lagkamraten efter ett par timmars ansträngning. Är alltid lite rädd att jag ska tippa när jag ska i och ur kanoter/kajaker/båtar. Men drömma lite kan man ju.

1 kommentar:

  1. Jag är så sugen på att testa multisport. Riktigt häftigt när man blir bra på så många olika saker. I sommar ska jag testa på att paddla lite igen tänkte jag, en favoritgrej som det blir alldeles för lite av.

    SvaraRadera