onsdag 23 februari 2011

Vinterrosor

 Här är den. Väskan som tog ungefär två timmar att sy. Det är en väska av thaimodell (googla på det så får ni upp mönster och tips). Efter att ha sett den på en kompis blev jag sugen. Fick mönster, letade på det underbara IKEA-tyget som har legat länge i lådorna och ett utslitet lakan. Ritade upp, klippte till och sydde ihop. Utan att egentligen tänka efter. Kom på lite i sista minuten att jag ville ha en ficka, så den fick sitta på utsidan. Nästa gång ska jag tänka en vända innan jag sparar botten till sist för det var inte så smart. Men det här var ju bara en testomgång, det blir fler väskor.
Den är underbar och rymmer hur mycket som helst.

4 kommentarer:

  1. Hej!
    Sara jag hittar inget mönster har googlat men finns inte....har du det kvar? Skull gärna vilja sy en så praktisk och snygg väska!
    Alltid lika kul att följa dina spekulaitoner!
    Kristine T

    SvaraRadera
  2. Hade tänkt lägga det som en kommentar på en gång eftersom jag insåg att det var lite knöligt att googla fram det. Men här kommer iaf länken.
    http://www.zmurfan.hem.net/test/thaivaska.jpg

    Kul att du uppskattar bloggen.

    SvaraRadera
  3. Tusen tack! Nu blir det till att hitta ett kul tyg!

    SvaraRadera
  4. Tänk på att tygen hamnar uppochner på ena sidan om du klipper allt i ett stycke. Så det kan vara bra att välja ett mönster som funkar åt båda hållen, om man tycker det är viktigt.

    SvaraRadera