onsdag 9 februari 2011

Parkeringskarusellen

Idag var det dax för (förhoppningsvis) sista vändan upp till sjukhuset.

Parkeringen vid sjukhuset var full! Det har aldrig hänt förut. Visst har det varit mycket folk och man har fått lov att parkera en lite bit bort men nu var det fullt som Kupolen-parkeringen på mellandagsrea full. Vi var tre bilar som cirklade runt och försökte få en plats. Fortfarande till sjukhuset alltså. Har jag missat något? Är det internationella  träffa-din-doktor-dagen? Körde längre bort och hittade en annan parkering, med ett par lediga platser.
På den parkeringen gick det en parkeringsvakt och såg nöjd ut. Och det kan jag tänka mig. Om parkeringen är full och folk blir stressade så är det väl lätt hänt att man glömmer p-skivan. Undrar om han får provision?

Varför behöver man egentligen ha p-skiva vid sjukhuset? Det är max 3 timmar, de flesta står nog inte längre än nödvändigt. Det är inte så att man kan utnyttja parkeringen till något annat än att stå där när man är på sjukhuset. För er som inte vet så ligger Borlänge sjukhus dryga halvmilen från centrum och det finns inget spännande alls i närheten. Om man har glömt p-skivan/stått för länge kostar det 300 kronor. Så om jag har varit jätte stressad på väg in för att träffa en doktor eller blir kvar jätte länge inne hos doktorn (och då har det nog hänt något allvarligt) så ska jag komma ut och mötas av en räkning på 300 spänn som straff för att jag är sjuk, utnyttjar svensk sjukvård och får valuta för skattepengarna. Det är klart att det då ska kosta extra att glömma lägga en pappersbit i fönstret på bilen. Eller?



Och så till sist ett tårttips: Karuselltårta, verkar väldigt roligt och gott. Undrar när jag åt tårta sist?

1 kommentar:

  1. Jag satte just i mig tva muffins *burp*, kan det raknas som tarta?!

    SvaraRadera