onsdag 16 februari 2011

Martyrkoftan

Min garderob är full med kläder.
Det mesta av det används inte. Mycket av det funderar jag på hur det kom dit och mycket borde rensas bort eftersom det är kläder av typen "loda runt i skogen". Det är väldigt sällan som jag lodar runt i skogen så mycket att det kräver 3 par jeans.

Det mest fantastiska plagget i min garderob är en martyrkofta. Passar till allt och är aldrig för varm eller för kall. Jag har aldrig riktigt sett hur den ser ut eftersom den oftast smyger sig på en. Plötsligt upptäcker man det bara  " Hoppsan, här står jag i min martyrkofta och är bitter". Det händer att jag inte ens märker att kofta är på utan att någon talar om det för mig. Det konstiga är att martyrkoftan har en inbyggd jetmotor. Med martyrkoftan på är det omöjligt att lägga sig i soffan och slappna av. Nähä då, det ska plockas disk och torkas skåpluckor, hängas tvätt och städas i garderober och på alla möjliga konstiga ställen. Allt medan jag muttrar saker i stil med att det minsann är jag som gör allt hemma och vad får man för det?.

Det kanske är dax att rensa i garderoben och hoppas att martyrkoftan följer med det som ska slängas.
Om det inte finns någon här som är sugen på en mysig kofta av obestämd färg och modell? Jag kan tänka mig att skänka bort den mot avhämtning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar