tisdag 26 februari 2013

Minnen från idag.

Det är inte ofta
man ser en havsutter i kofta.


Det rimmet var på en julklapp som min lillasyster fick för en väldig väldigt massa år sedan. I paketet låg en rosa kofta som hennes gosedjurs utter skulle ha.

Men det kanske inte är viktigt längre.
Inte heller varför jag kommer ihåg det.

Vi väljer inte alltid det vi vill komma ihåg och det vi vill glömma bort. Vi minns inte alltid saker precis som det var. Vi minns det som vi uppfattade det.

Det jag vill minnas från idag?
Jag vill minnas morgonmyset i sängen när jag och Kråkan läste Tomtebobarnen av Elsa Beskow medan Pingu precis som varje morgon plockade av påslakanet från täcket och försökte äta upp det. Jag vill minnas min lillkråka i hjälm på vinkbänken på dagisgården när jag ska gå och han vinkar och säger "ha det så bra nu mamma".

Det jag helst vill glömma?
Det kommer jag inte ihåg längre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar