tisdag 22 mars 2011

Posten

Jag och posten har ett långtgående vendetta. Det går i stort sett ut på att jag använder posten så mycket jag kan, dvs jag postar gärna brev och kort när tillfällen ges. Postens motdrag mot detta är att så ofta tillfälle ges försena min post, skicka den fel eller hävda att jag inte bor där jag bor.

Priset går till brevbäraren i Uppsala som hade signerat på brevet att adressaten var okänd och förnekade det när jag haffade honom i trapphuset nån vecka senare. Med motiveringen att det var en vikarie, typ kanske jaha. Tycker det vore himla bra om postens vikarier var läskunniga då mitt namn stod både på dörren och nere i trapphuset, och så klart på brevet. 
Den senaste grejen är ett landstingsbrev som det har tagit mig nästan två veckor att få. Snailmail är bara förnamnet.
Vad gör posten med min post? Vad har jag gjort för att förarga posten? Eftersom jag har flyttat ett antal gånger och problemet håller i sig kan det inte vara en enskild brevbärare som jag har förargat utan detta måste vara en större sammansvärjning.
Beror detta på att jag envisas med att skicka julkort?
Den här brevlådan för skräppost står i Gävle. Undrar om den ingår i postens nya satsning. Den borde kunna spara en del personal då jag antar att dom inte tömmer den klockan 10:00 varje dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar