tisdag 29 november 2011

Fördelar med att vara mamma.

Det finns ett gäng fördelar med att vara mamma som ingen riktigt har pekat ut för mig innan. Idag har jag upplevt en helt lass av sådana fördelar. Men det är klart att det krävs en motprestation. Det krävs en mamma som har hämtat sig från förkylning, en kråka som är i stort sett opåverkad av sina vattkoppor. Och så krävs det något som kanske är det svåraste av allt nämligen att man struntar i allt man borde och skulle och hur allt ska vara. Då kan man få uppleva följande.

När pappersinsamlingsskåpet förvandlas till en koja där man liksom kan krypa in och sedan dra påsen efter sig så att man inte riktigt syns. Det är roligt men lite läskigt.
Hur man kan förvandla ett paket med knäckebröd till en lite flotte som man kan ha för att sedan ta sig runt i hela köket med. Hela köket är ett hav med saker som man kan kryssa runt. Flotten går dåligt rakt fram men är utomordentligt bra på att snurra.
Går man runt med ett blåbär under foten ser det ut som ett mindre blodbad i tvättstugan, med väldigt söta avtryck sen kan man få åka i badbaljan och då kan man plaska runt i badkaret så att hela badrummet är blött. Men kanske det absolut bästa. Man kan blåsa varandra på magen tills båda kiknar av skratt i soffan för att sen krypa ihop och läsa de bästa bitarna ur "Plupp och tranorna" invirad i filt och med mössan från pepparkaksgubbedräkten på.

Det är dagar som idag som jag känner att jag är en fantastisk mamma till en underbar grabb.
Nu har jag lite saker att ta reda på i resten av huset...

1 kommentar: