måndag 23 maj 2011

Pysselfronten

Det händer egentligen inte mycket på pysselfronten. Inte för att jag inte vill utan för att tiden inte räcker till. Om man inte räknar in trädgården i pysslet för då händer det en del. Eller nja, det tar tid i alla fall.

Lite välkommen till världen kort har jag haft nöjet att pussla ihop och så har jag stickat klart kråkans sockor/vantar.

 Sockorna/vantarna är av en finurlig modell och stickade i en spiral. Alltså utan häl vilken innebär att de är storlekslösa. Och kan användas som antingen sockor eller vantar. Jag har tänkt dom främst som sockor till när vi är ute med sjalen och man behöver ett par sockor som går lite längre upp på underbenet.

Tyvärr missade vi att använda dom häromdagen så Kråkan får hålla sig varm om tårna med handen. =)

Annars bakas det en hel del bröd. Har investerat i två rejäla brödformar som jag redan efter första baket älskar. Det är så smidigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar