måndag 10 mars 2014

Livet som utmattad förälder.

Halv sex börjar "I drömmarnas trädgård".

-Äntligen börjar det mamma. Äntligen.

Jo för vi fick vänta säkert 2 minuter innan det drog igång imorse.

Nu ikväll vaknar jag lätt förvirrad i Antons säng. Varför har inte Simon väckt mig? Vad är klockan? Tänkt han att jag skulle sova här hela natten?
Tittar ner från sängen, ser två par ben. Ett par tillhör O, de ligger stilla i spjälsängen.
Det andra paret är Simons. De sticker ut från fotöljen, de benen ser också sovande ut.
Klättrar ner, Simon följer efter och säger något i stil med "20:00" vad han nu kan mena med det ?. Lägger mig i min säng. Inser att det är klockan han pratat om. Inser att jag behöver sova.

Imorgon 5:30 börjar ju drömmarnas trädgård, äntligen.

God natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar